کد قالب کانون ۷ روش کاربردی و مهم برای تقویت روابط اجتماعی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 576
بازدید دیروز : 1011
بازدید هفته : 5404
بازدید ماه : 20305
بازدید کل : 177213
تعداد مطالب : 2499
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 13 خرداد 1403

چرا تقویت ارتباطات برای کسب موفقیت مهم است؟

۵.      ارتباط مستقیم

این نوع از ارتباط اجتماعی به روابط فرد با فرد (یا گروه با گروه، در اینجا تعداد افراد مدنظر نیست) به طور مستقیم اشاره می‌کند و نیازی به واسطه در برقراری ارتباط وجود ندارد. البته باید گفت که این نوع ارتباط، صرفا به روابط رو در رو خلاصه نشده و ممکن است ابزارهای دیجیتال امروزه نیز در ایجاد آن دخیل باشند. یک ارتباط اجتماعی مستقیم مثل ارتباط کاری دو همکار برای اتمام یک پروژه واحد!

۶.      ارتباط معطوف به هدف

در این نوع برقراری ارتباط اجتماعی، افراد با هدفی مشخص با یکدیگر به روابط اجتماعی می‎‌پردازند. فرض کنید شما مدیرعامل یک شرکت بین‌المللی هستید و قرار ملاقاتی با یک مشتری بالقوه دارید. هدف هر دوی شما از برقراری یک جلسه کاری، رسیدن به منافعی است که بتواند سود خوبی برایتان رقم بزند. بنابراین ارتباط اجتماعی شما از نوع معطوف به هدف خواهد بود. جالب است بدانید که این نوع ارتباط کاملا برعکس ارتباط بازتابی است.

اما چگونه باید به این هدف رسید؟ باید بدانید که این نوع رابطه، مهارت‌های خاص خودش را می‌طلبد. مهم‌ترین اصل برقراری یک مذاکره موفقیت‌آمیز با مشتری، آشنایی شما به تکنیک‌های مذاکره حرفه‌ای است که برای شروع آشنایی با آنها مطالعه خلاصه کتاب اصول و فنون مذاکره را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

روانشناسی روابط اجتماعی

از آن جایی که روابط اجتماعی را می‌توان ارتباط بین دو نفر و یا چند گروه تعریف کرد، این روابط در برگیرنده کلیه تعاملات، گفتگوها و ملاقات‌هایی می‌شود که با دیگر افراد جامعه برقرار می‌شود. این روابط می‌تواند بصورت مثبت و سازنده باشد مانند رابطه دوستی و یا منفی و مخرب باشد مانند دشمنی.

از سویی، به دلیل این که ارتباط اجتماعی به عنوان یک نیاز اولیه مطرح می‌شود و افراد از نخستین مرحله رشد خود یعنی نوزادی، با این نیاز درگیر هستند و  همچنین روانشناسی نیز علمی است که به بررسی نیازهای انسان می‌پردازد، در سال‌های اخیر موضوع روانشناسی ارتباطات اجتماعی بیش از پیش مطرح شده است.

روانشناسی ارتباطات اجتماعی علمی است که با بررسی روابط بین فردی و ارتباطات اجتماعی به دنبال این است که نقاط قوت و ضعف این روابط را کشف کند و راه‌حل‌هایی را برای تقویت و تضعیفشان ارائه دهد. بدین ترتیب افراد با بهبود روابط اجتماعی خود به سمت موفقیت در حرفه و ارتباطات اجتماعیشان گام برمی‌دارند. همچنین روانشناسی ارتباطات اجتماعی، به تقویت فرهنگ جامعه نیز کمک می‌کند و افراد را از آسیب‌های اجتماعی در روابطشان آگاه می‌سازد.

اما مهم‌ترین نقش روانشناسی ارتباطات اجتماعی هدایت این روابط به خصوص در جوانان و نوجوان در مسیر ارتباطات اجتماعی سالم است. تربیت نوجوانان سالم موجب تقویت آینده کشورها در همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره است.

دیل کارنگی در کتاب آیین دوست‌ یابی به زبانی ساده نکات موثر در برقراری و حفظ روابط دوستانه خوب و پایدار را توضیح می‌دهد. هم‌اکنون می‌توانید خلاصه و نکات کلیدی این کتاب را در وبسایت بوکاپو مطالعه کنید.

درمان روابط اجتماعی ضعیف

تقویت مهارت‌های اجتماعی برای موفقیت و رشد توانایی‌های هر فرد امری ضروری است. امروزه این روابط تحت عنوان مهارت‌های زندگی آموزش داده می‌شوند و بسیاری از سازمان‌ها نیز این آموزش را حیاتی دانسته‌اند.

برای افزایش روابط اجتماعی داشتن ظاهری آراسته، رعایت ادب و احترام در تعاملات با دیگران و آگاه بودن از زبان بدن نکات اولیه و مهمی هستند که رعایت کردن آن‌ها اولین قدم برای تقویت مهارت‌های اجتماعی است. در برقراری ارتباطات اجتماعی معمولا افرادی که خوش‌سخن هستند موفقیت بیشتری دارند. سعی کنید دامنه لغات خود را افزایش دهید. برای این کار کتاب خواندن بسیار کمک کننده است.

در مکالمات خود از جواب‌های بسیار طولانی یا خیلی کوتاه بپرهیزید. سعی کنید شوخ طبع باشید البته رعایت نکاتی مانند شناخت شخصیت فرد مقابل، میزان صمیمیت و به جا بودن شوخی همچنین رعایت حد و مرزها برای خراب نکردن ارتباطات اجتماعی نکته قابل توجهی است.

 
 
برای موفقیت در ارتباطات اجتماعی خود اعتماد به نفس و اطمینان به خود( تا حد نرمال) را تقویت کنید. با اطمینان سخن بگویید و لبخند بزنید اما در عین حال انتقادپذیر نیز باشید. افراد با اعتماد به نفس اکثرا جذابیت و مقبولیت بیشتری در اجتماع دارند. زبان بدن خود را بشناسید، سعی کنید زبان بدنتان را با گفته‌هایتان هماهنگ کنید تا پیامی که قصد دارید به مخاطبتان بفرستید توسط زبان بدنتان نقض نشود.

در شروع هر ارتباط، قبل از اینکه افراد شناخت کافی از شما به دست بیاورند، رعایت کردن مجموعه‌ای از نکات تمایل افراد به ادامه ارتباط با شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. خلاصه کتاب چگونه دیگران را شیفته خود کنید حاوی راهکارهای عملی و مفیدی برای افزایش تاثیرگذاری شما در شروع یک رابطه است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را در وبسایت بوکاپو مطالعه کنید.

اما توجه داشته باشید یکی از نکاتی که مانع برقراری ارتباطات اجتماعی می‌شود، اختلالات روانی است. این مشکلات فرد را از جامعه دور می‌کنند و روابط اجتماعی او را با مشکل روبه‌رو می‌کنند. بنابراین قبل از تلاش برای برقراری ارتباطات اجتماعی، از یک روانشناس یا مشاور برای حل مشکلات روانی خود کمک بگیرید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: روش های اجتماعی
برچسب‌ها: روش شناسی